امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 237971 |
تاریخ انتشار : 21 مرداد 1397 - 13:01 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله ورزشی صلح خبر رییس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: این کمیته سعی می‌کند تا در کم‌ترین زمان ممکن درباره اتفاقات هفته سوم تصمیم‌گیری کند. به‌ گزارش ‌صلح خبر، اسماعیل حسن‌زاده،  درباره اتفاقات رخ داده در هفته‌ سوم لیگ عالی، اظهار کرد: ما از دیروز (شنبه) در حال جمع‌بندی هستیم. ما چه بخشی […]

به گزارش مجله ورزشی صلح خبر

رییس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: این کمیته سعی می‌کند تا در کم‌ترین زمان ممکن درباره اتفاقات هفته سوم تصمیم‌گیری کند.

به‌ گزارش ‌صلح خبر، اسماعیل حسن‌زاده،  درباره اتفاقات رخ داده در هفته‌ سوم لیگ عالی، اظهار کرد: ما از دیروز (شنبه) در حال جمع‌بندی هستیم. ما چه بخشی که به طور غیرمستقیم از آن‌ها با خبر می‌شویم و چه بخشی که مقامات رسمی مسابقات نظرات‌شان را درباره مسابقات نوشته‌اند و برای ما ارسال کرده‌اند را بررسی می‌کنیم. با توجه به این که رسیدگی ما باید با توجه به دفاعیات متخلفان باشد و هر کسی که علیه آن موضوعی مطرح شده است باید به او ابلاغ شود، قطعا این رسیدگی زمان‌بر خواهد شد. منتهی من پیشاپیش اعلام می‌کنم که در کم‌ترین زمان ممکن درباره حوادثی در هفته‌ سوم لیگ عالی رخ داد تصمیم‌گیری کنیم.

او افزود: ما در هفته‌ اول و دوم خوشحال بودیم که در ۱۶ مسابقه‌ای که در این دو هفته‌ برگزار شد، شاید در یک چهارم مسابقات حاشیه انضباطی داشت اما در هفته‌ سوم اتفاقاتی رخ داد که مایه تاسف شد. کار ما رسیدگی است و ان‌شاء‌الله در اولین فرصت به آن رسیدگی خواهیم کرد.

رییس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درباره گزارشاتی که از بازی پرسپولیس و استقلال خوزستان به دست این کمیته‌ رسیده است، توضیح داد: گزارشاتی رسیده است منتهی ما معمولا با توجه به شرایطی که در مسابقات حاکم است موارد را لحظه به لحظه بررسی می‌کنیم اما محور رسیدگی به پرونده‌ها گزارش رسمی است.

حسن زاده در ادامه‌ و در پاسخ به این سوال که آیا تا قبل از هفته‌ چهارم رای درباره اتفاقات هفته‌ سوم صادر می‌شود؟ گفت‌: اگر بخواهیم این کار را انجام دهیم باید هر چه‌ سریع‌تر به این اتفاقات رسیدگی کنیم. از نظر قانونی پس از این که گزارش رسید باید موارد را به تیم یا بازیکن که به عنوان متخلف معرفی شده است اطلاع دهیم که این اطلاع‌رسانی ۴۸ ساعت زمان می‌برد. تلاش می‌کنیم به محض این که پرونده آماده شد رای دهیم. در حالت طبیعی رای هفته‌ جاری به هفته‌ بعد نمی‌رسد اما تلاش خواهیم کرد در این پرونده‌ها سرعت کاری‌مان را بیش‌تر کنیم و از کسانی که مسوولیت رسیدگی به این پرونده‌ها را دارند تقاضا کنیم که هر چه‌ سریع‌تر کارشان را انجام دهند. ما تلاش‌مان را می‌کنیم که برای هفته‌ پیش‌رو رای‌مان را صادر کنیم. اگر هم یکی دو روز دیر شد این کار لازم و قانونی است که باید انجام دهیم.

حسن‌زاده در گفت‌وگویی که با برنامه “تهران ورزشی” رادیو تهران داشت، درباره نقش لیدرها در اتفاقات رخ داده در هفته سوم گفت: طبق آیین نامه مقررات انضباطی جدید و با توجه به این که رئیس کمیته انضباطی اجازه ندارد درباره پرونده‌ای که هنوز درباره آن رایی صادر نشده اظهار نظر کند، تنها می‌توانم اجمالی صحبت کنم ولی می‌توانم همین قدر بگویم که آن چه که در گزارش آمده است و علل حوادث را بررسی خواهیم کرد. یک هفته به مسابقه مصاحبه‌ای انجام شود یا اتفاقی رخ دهد که برای تیم مهمان در هتل و فرودگاه مشکل ایجاد می‌شود. البته این صحبت من مختص استقلال و پرسپولیس نیست. من بعد از بازی هم یک مصاحبه از یک مسئول تیم دیدم. من واقعا متاسفم که این افراد بلافاصله صحبت می‌کنند. کمیته انضباطی به موقع به پرونده‌ها رسیدگی می‌کنند. وقتی مدیرانی که باید حوادث را کنترل کنند بی‌منطق صحبت کنند، نگرانی ما بیشتر می‌شود. مجموع این حوادث طوری است که باید همه ما باید طوری رفتار کنیم که کیفیت هواداران ما در آسیا حفظ شود.

او درباره شعارهای ساختارشکنانه و قومیتی در ورزشگاه و اظهار نظر پلیس مبنی بر این که با متخلفان در ورزشگاه برخورد می‌شود، اعلام نمود: درست است شاید در حیطه اختیارات کمیته انضباطی نباشد و ما در محدوده فوتبال تصمیم‌گیری می‌کنیم. هستند افراد مریضی که فوتبال را به عنوان یک بستر انتخاب می‌کنند و مرض‌ها و غرض‌های ضد وحدت را اعمال کنند. در نهادهای بیرون از فوتبال به این مسائل خواهند پرداخت. اگر دوربین ورزشگاه چهره افراد هنجارشکن که در جامعه می‌خواهند مغرضانه رفتار کنند، مشخص شود، کمیته انضباطی می‌تواند این‌ها را از ورود به ورزشگاه منع کند و حکم دهد که این آدم در ورزشگاه حاضر نشود و یا خودش را به فلان مرجع معرفی کند. این کاری است که در اروپا و انگلیس هم رخ داده است. بخشی از این محتاج این است که نهادهای مسئول این افراد را شناسایی کند. باید در اهواز و تهران که به وحدت ملی خدشه می‌زند را باید شناسایی کنند. لذا این توان را داریم. من مانند شما مطلعم که به این مساله رسیدگی شود. خود باشگاه‌ها هم به لیدرها سپردند که آن‌ها به شناسایی این افراد کمک کنند تا فوتبال بستر آشوب نشود. ان‌شاءالله نتیجه آن را ببینیم.

رئیس کمیته انضباطی درباره نقش فرهنگ‌سازی در جلوگیری از این اتفاقات گفت: این که محرومیت کمترین تاثیر را دارد در دنیا یک مطلب پذیرفته شده است. آیا در دنیا بوده که مجرمی تنبیه شود و دیگر به سراغ جرم نرود؟ نه، گاهی بوده که فردی 10 بار تنبیه شده و برای یازدهمین بار هم تخلف می‌کند. کسی نمی‌تواند بگوید مجازات 100 درصد بازدارنده است. سارق به هر دلیلی باید در جای دیگر هم تربیت شود. در فوتبال شاید عزیزی پیدا شود که بگوید نهاد فدراسیون فوتبال اگر عملکردش این طور بود بهتر بود. ما قبول داریم که باید نقص‌ها را برطرف کنیم. ما بیشترین امتیاز عددی را در آسیا از لحاظ تماشاگر داریم. اگر تخلفات، این مساله افتخار آمیز ایران و امنیت ورزشگاه را زیر سوال ببرد، نگاه آسیا درباره تماشاگران ما تغییر می‌کند. ما دوست نداریم تماشاگران را محروم کنیم ولی وقتی می‌بینیم استقلال و پرسپولیس را چندین بار تنبیه مالی کردیم اما باز هم تخلفات تکرار می‌شود، باید از آیتم بعدی استفاده کنیم. یک طرف ماجرا ما هستیم و یک طرف ماجرا باشگاه‌ها هستند.

حسن‌زاده گفت: وقتی یک بازیکن یا تماشاگر سنگی می‌اندازد، مسئول تیم پس از بازی می‌گوید آقای کمیته انضباطی کجا هستید که جلوی سنگ‌ها را بگیرید. این تزریق التهاب به تماشاگر است. وقتی مسئول منطقی صحبت کنند، ناگفته نماند بخش عمده این مسائل رسانه است.

او در پایان درباره مصرف مواد مخدر در ورزشگاه‌ها گفت: باتوجه به اینکه این قضیه در حیطه صلاحیت ما نیست، به نظر اگر گزارشی باشد به کمیته اخلاق داند و من بی‌اطلاع هستم.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید