امروز: جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 18 شوال 1445 | 2024-04-26
کد خبر: 233338 |
تاریخ انتشار : 24 خرداد 1397 - 15:48 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر به گزارش صلح خبر به نقل از انگلیش‌پن، چیماماندا نِگوزی آدیچی نویسنده شهیر اهل نیجریه برنده امسال جایزه قلم پینتر (PEN Pinter) است. او جایزه خود را طی مراسمی عمومی که عصر روز سه‌شنبه نهم اکتبر در کتابخانه ملی بریتانیا برگزار می‌شود، دریافت و یک سخنرانی ایراد خواهد کرد. […]

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر

به گزارش صلح خبر به نقل از انگلیش‌پن، چیماماندا نِگوزی آدیچی نویسنده شهیر اهل نیجریه برنده امسال جایزه قلم پینتر (PEN Pinter) است. او جایزه خود را طی مراسمی عمومی که عصر روز سه‌شنبه نهم اکتبر در کتابخانه ملی بریتانیا برگزار می‌شود، دریافت و یک سخنرانی ایراد خواهد کرد.

این نویسنده توسط داوران امسال انتخاب شد که مسئولیت هدایت آن‌ها را فیلیپ سندز، رییس انگلیش‌پن بر عهده داشت. از دیگر داوران عضو هیاتی که او را انتخاب کردند می‌توان از آنتونیا فریزر تاریخدان، بیوگرافی‌نویس و بیوه هارولد پینتر، الکس کلارک نویسنده و منتقد، اینوآ الامز شاعر، فیلمنامه‌نویس و اجراکننده و مارین فریلی، رییس هیات امنای انگلیش‌پن نام برد.

مارین فریلی گفت: در این عصر خودِ خصوصی‌شده و بازارسازی‌شده، چیماماندا نگوزی آدیچی آن استثنایی است که قانون را نقض می‌کند. در داستان‌های خیالی زیبا و البته همچنین در سخنرانی‌ها و مقاله‌هایش، او تحت اسارت و محدودیت طبقه‌بندی‌های دیگران قرار نمی‌گیرد. او درکی خاص از جنسیت، نژاد و نابرابری جهانی دارد و ما را در عبور از درهای گردان سیاست‌های هویت به سوی آزادی هدایت می‌کند.

خود این نویسنده اهل نیجریه گفت: من همیشه استعداد، شجاعت و تعهد خالص هارولد پینتر نسبت به گفتن حقیقت را تحسین می‌کردم و افتخار می‌کنم که جایزه‌ای به نام او به من اهدا می‌شود.

جایزه قلم پینتر در سال ۲۰۰۹ توسط سازمان خیریه انگلیش‌پن تاسیس شد که به یاد و خاطره این نمایشنامه‌نویس برنده جایزه نوبل، در راستای دفاع از آزادی بیان و ترفیع ادبیات تلاش می‌کند.

آنتونیا فریزر، بیوه پینتر گفت: من این دهمین دوره جایزه قلم پینتر را با شوقی مضاعف خوش‌آمد می‌گویم. نه تنها چیماماندا نگوزی آدیچی نویسنده‌ای فوق‌العاده و گیراست، بلکه در خود همان کیفیت‌هایی از شجاعت و صداقت را به نمایش می‌گذارد که هارولد بسیار به آن‌ها علاقه داشت.

طی مراسم اهدای جوایز، چیماماندا برنده‌ای مشترک را انتخاب می‌کند که جایزه بین‌المللی «نویسنده شجاعت» ۲۰۱۸ را دریافت خواهد کرد. این برنده یک نویسنده بین‌المللی خواهد بود که در زمینه دفاع از آزادی بیان فعال است و اغلب خود و آزادی‌اش را در معرض خطر قرار می‌دهد. جایزه قلم پینتر سال ۲۰۱۷ به مایکل لانگلی شاعر رسید. مارگارت آتوود و جیمز فنتون دریافت‌کنندگان جایزه قلم پینتر در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۵ بودند.

کد خبر 4321135

منبع : Mehrnews

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید